Maksud Ayat : ... pada hari ini telah Ku-sempurnakan untuk kamu agamamu, dan telah Ku-cukupkan kepadamu nikmat-Ku, dan telah Ku-redhai Islam itu menjadi agama bagimu... (Surah al-Maaidah : 3)
Photobucket

Master : Antara Prasyarat Jundullah Di Abad Ini

Ahad, Julai 13, 2008

Menulis tesis ilmiah adalah sesuatu yang menyulitkan, kecuali bagi sesiapa yang hobinya suka membaca dan mengkaji. Tak terkecuali diriku, walaupun kini sedang berada di Semester kedua pengajian master dalam bidang Dakwah dan Pembangunan Insan. Terima kasih buat zaujah tercinta, Rosnaniza dan permata hatiku, Faiz yang baru genap berusia 80 hari pada 10 Julai lalu yang memahami kondisi ini. Semua ulama'-ulama' muktabar menghabiskan masa berpuluh-puluh tahun memutalaah kitab-kitab silam dan menyebarnya ke seluruh pelosok dunia semata untuk dijadikan panduan dan benteng ummah di kemudia hari. Syahadah bukannya ukuran zaman itu, tetapi disiplin ilmu telah meletakkan mereka di kemuncak sehingga dikagumi dan dihormati oleh kawan dan laman.

0 comments:

Catat Ulasan

Koleksi Kuliah Online

Soal jawab agama Online

Allah

Photobucket

Muhammad

Photobucket

About This Blog

“Sesungguhnya orang-orang yang memakan harta anak yatim secara zalim, sebenarnya mereka itu menelan api sepenuh perutnya dan mereka akan masuk ke dalam api yang menyala-nyala. (An-Nisa'i : ayat 10)”

Wadi Arbain

Wadi Arbain

Kembali Dari Ardil Kinanah

Kembali Dari Ardil Kinanah

Jaulah Ke Semenanjung Sinai

Jaulah Ke Semenanjung Sinai

Doa Hari Sukan SK. Besout 4

Doa Hari Sukan SK. Besout 4

Ceramah Maulid SK. Besout 4

Ceramah Maulid SK. Besout 4

Kelas Tasmik

Kelas Tasmik

Our Blogger Templates

LIVE PAGE POPULARITY

Life Traffic Feed

LIVE TRAFFIC MAP

LIVE RECOMMENDED READING

  © Blogger template The Professional Template II by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP