Maksud Ayat : ... pada hari ini telah Ku-sempurnakan untuk kamu agamamu, dan telah Ku-cukupkan kepadamu nikmat-Ku, dan telah Ku-redhai Islam itu menjadi agama bagimu... (Surah al-Maaidah : 3)
Photobucket

Ahad, Mac 15, 2009

Bangga Jadi Anak Kelantan.. Tahniah Adik Nik Nurmadiha








Saya sebagai salah seorang guru j-QAF di sekolah ini melahirkan perasaan bangga dan gembira kerana negeri kelahiran saya, Kelantan telah berjaya melahirkan ramai murid, pelajar dan graduan berbakat, berjaya dan berkemahiran tinggi dalam apa jua bidang. Kejayaan demi kejayaan telah diraih. Tahun lepas adik Siti Fatimah Mokhtar berjaya dalam SPMnya. Terdahulu adik Abdullah Fahmi menjuarai AQ1. Terbaru, kejayaan adik Nik Nur Madihah yang berjaya memperolehi 20A dalam SPM yang baru diumumkan. Mengenang kejayaan tersebut, ramailah rakyat Malaysia tertanya-tanya apa resipi kejayaan tersebut. Kelas tambahan di sekolahkah? atau kelas tuisyen elit? atau sekolah berasramakah? Ikut kem motivasi manakah? atau apa-apa lagi... Pendedahan adik Nik Nur Madihah tentu sedikit sebanyak mengejutkan ramai pihak. Tidak pernah ikut kelas tambahan luar, yakin pada guru yang mengajar di sekolah, banyakkan solat hajat dan tahajjud serta senantiasa berpuasa dan belajar pada waktu pagi. Sewajarnya itulah rutin sebagai seorang student muslim. Bagaimana dengan masyarakat hari ini, kenapa susah belajar, banyak gejala sosial, bahan siber terlampau, akhlaq yang teruk dan ... lagi.

0 comments:

Catat Ulasan

Koleksi Kuliah Online

Soal jawab agama Online

Allah

Photobucket

Muhammad

Photobucket

About This Blog

“Sesungguhnya orang-orang yang memakan harta anak yatim secara zalim, sebenarnya mereka itu menelan api sepenuh perutnya dan mereka akan masuk ke dalam api yang menyala-nyala. (An-Nisa'i : ayat 10)”

Wadi Arbain

Wadi Arbain

Kembali Dari Ardil Kinanah

Kembali Dari Ardil Kinanah

Jaulah Ke Semenanjung Sinai

Jaulah Ke Semenanjung Sinai

Doa Hari Sukan SK. Besout 4

Doa Hari Sukan SK. Besout 4

Ceramah Maulid SK. Besout 4

Ceramah Maulid SK. Besout 4

Kelas Tasmik

Kelas Tasmik

Our Blogger Templates

  © Blogger template The Professional Template II by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP